Týdenní exkurze po bavorských vysokých školách v rámci iniciativy BayBIDS

Kam po maturitě? Týdenní exkurze po bavorských vysokých školách v rámci iniciativy BayBIDS

Dne 21.4.2024 vyjela skupina deseti studentů našeho gymnázia v rámci bavorské iniciativy pro německé školy v zahraničí BayBIDS, která podporuje mj. školy, kde studenti složí jazykový diplom DSD II, do Mnichova na týdenní exkurzi, aby navštívila pět vysokých škol a univerzit ve Svobodném státu Bavorsku.

V týdnu od 21. do 26. 4. 2024 mělo možnost 10 žáků ze septimy A, B a sexty B v doprovodu paní profesorky německého jazyka Dr. Silke Gester vyjet do Bavorska na pět různých německých univerzit a vysokých škol v rámci iniciativy BayBIDS, která podporuje studenty ze zahraničí studující v Německu stipendiem.

Celkem jsme v Bavorsku strávili šest nádherných dní. Ubytovaní jsme byli v Mnichově, který nám sloužil jako výchozí bod do dalších měst. Kromě nabytých znalostí ohledně vysokých škol v Bavorsku jsme poznali i místní kulturu, procvičili naše německé znalosti a ochutnali místní speciality jako je Brezel, Currywurst a Schnitzel v typických bavorských restauracích.

V Mnichově jsme také strávili první den procházkou po historickém centru města, při které jsme viděli mimo jiné Frauenkirche, zámek Nymphenburg a Olympiapark.

V neděli večer jsme měli schůzku s Massimilianem Veronesem, studentem práva prvního ročníku z Brna, který nám vykládal o studiu na největší univerzitě v Mnichově, Ludwig-Maximillian-Universität. Massimiliano získal od BayBIDS stipendium ve výši 400 EUR po dobu jednoho roku, což mu pomáhá financovat ubytování, které je v Mnichově bohužel velmi drahé.

Hned v pondělí jsme byli přivítáni na Technische Hochschule Deggendorf, kde nám nejdříve byly představeny různé studijní obory, zejména technické, a poté jsme měli možnost si vyrobit LED házecí kostku pomocí techniky pájení.

Další den jsme vyrazili na Hochschule Landshut. Dozvěděli jsme se, jaké studijní obory zde můžeme studovat a potřebné informace ke studiu v Německu přes přihlášky až po samotné studium a jeho financování. Na oběd jsme byli pozváni do místní menzy, kde jsme ochutnali výborné jídlo. Odpoledne nás jedna z místních studentek provedla celým kampusem školy a ukázala oblíbená zákoutí studentů. Velmi se nám zde líbila jejich autodílna, ve které jsme si mohli sednout do aut značky BMW, na kterých se studenti technických oborů učí vše potřebné. Pan profesor nám následně ukázal učebnu 3D tisku a věnoval nám model kostela Martinskirche v Landshutu. Odpoledne jsme se prošli barevnými uličkami města a vyšli na hrad Trausnitz, ze kterého se nám naskytl krásný výhled na město.

Ve středu jsme jeli do Norimberku na univerzitu Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg,kde si pro nás připravili program o místním studiu. Kromě toho jsme nahlédli do poslucháren. Paní Heinrich z univerzity nás doprovázela na procházce nádherným historickým centrem Norimberku, při které jsme navštívili hrad Kaiserburg, kostel St. Sebald a Schöner Brunnen na náměstí Hauptmarkt, kde se konají slavné vánoční trhy. Odpoledne jsme navštívili inovační centrum Josephs, které přetváří nápady studentů této university v realitu. My jsme si mohli vyzkoušet například virtuální brýle a vytváření písniček umělou inteligencí. Dále jsem se dozvěděli, že dvě ze tři línek místního metra jezdí bez řidiče.

Ve čtvrtek jsme se podívali do Ingolstadtu na Katolickou univerzitu Eichstätt-Ingolstadt. Zde jsme nejvíce ocenili velmi přátelskou atmosféru, která nám připomněla právě naše KáGéčko. Univerzitu nám představil David Guevara, který má na starosti mezinárodní studenty, pozval nás na oběd do menzy a provedl městem, kde jsme se podívali se i do krásného kostela Asamkirche. Odpoledne jsme se zúčastnili přednášky o oboru Data Science, kde jsme se dozvěděli o fungování algoritmu Google. Jelikož je Ingolstadt sídlem automobilové společnosti Audi, nemohli jsme vynechat návštěvu jejich muzea, kde jsme kromě prohlídky historických vozů vyzkoušeli i nové modely aut. Poslední společný večer jsme strávili v Mnichově na večeři a bavili se o všem, co jsme za těch pár dní zažili.

V pátek jsme zakončili náš program na vysoké škole Hochschule München University of Applied Sciences, následně jsme si prošli centrum a navštívili fotbalový stadion Allianz Arena. Při prohlídce jsme se podívali i na místa, kam se běžný fanoušek při zápasu nedostane, jako je šatna, prostor pro média a samotné fotbalové hřiště. Večer jsme odjeli vlakem zpět do Prahy.

Musíme říct, že celý pobyt jsme si moc užili a dokonce překonal naše očekávání. Za celou skupinu velmi děkujeme zejména paní profesorce Dr. Silke Gester, díky které jsme mohli vyjet na tento pobyt a se kterou jsme mohli také strávit společný čas. V neposlední řadě děkujeme paní ředitelce za možnost se tohoto projektu zúčastnit. A náš obrovský dík patří paní Scheffner z iniciativy BayBIDS, která tuto exkurzi perfektně připravila a poskytla nemalou finanční částku na její realizaci.

Daniela Marušková (septima B) a Anežka Mohylová (septima A)